Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
error_outline
13. oktober kl. 13:46

Influensavaksine hos fastlegen

Les mer clear
error_outline
07. oktober kl. 14:26

Årets influensavaksine

Da er vi på helsestasjonen klar for å sette igang årets influensavaksinering av risikogruppen og ansatte i helse

Les mer clear

Transporttjeneste for funksjonshemmede (TT-ordning)

Generelt om tjenesten

Tema

- Helse og sosial

Beskrivelse

Er du funksjonshemmet og har behov for dør-til-dør-transport for å delta i aktiviteter på lik linje med alle andre, kan du søke om TT-kort. Kortet dekker et bestemt antall reiser og du betaler en egenandel for hver tur. TT-ordningen skal brukes til lokale fritidsreiser, og ikke til syketransport, legebesøk eller andre reiser som dekkes av folketrygden.

Kriterier/vilkår

Du kan vanskelig benytte deg av det vanlige kollektivtilbudet i kommunen. 

Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende

Partnere

Samferdselsdepartementet har pålagt alle fylkeskommunene å organisere en ordning med tilrettelagt transport.

aaa
Lover og forskrifter

Denne tjenesten er ikke lovpålagt. Se fylkeskommunale retningslinjer.

Lover

Forvaltningsloven

___
Skjema

Vedlegg

Legeerklæring

Saksbehandling

Saksbehandling

Fylkeskommunen skal innhente de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til fylkeskommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

Saksbehandlingstid

Fylkeskommunen skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.

Klagemulighet

Du kan klage på vedtaket innen en frist på tre uker fra du mottok vedtaket. Klagen sender du til den instansen som har fattet vedtaket. I klagen skal du angi hva du ønsker endret i vedtaket og begrunne dette. Fylkeskommunen vil kunne gi deg veiledning.

Kontaktinformasjon

Kontaktavdeling

Avdeling:Kåfjord kommune Helse
Telefon:77719211
Epost:post@kafjord.kommune.no
Postadresse:Postboks 74 9148 OLDERDALEN
Besøksadresse:Øverveien 2 9146 OLDERDALEN
Andre opplysninger
Oppdatert:
2018-09-26 14:45
Gyldig fra
2018-09-26
Gyldig til
2020-09-29
Språk Norsk - NorwegianSpråk Sami - Samisk