NORD-TROMS I DET GRØNNE SKIFTET - muligheter, samarbeid og partnerskap
Nord-Troms har et sterkt utgangspunkt for grønn omstilling. Den 28. mai samles kommuner, næringsliv og regionale aktører for et halvdags seminar på På taket Kafé i Sørkjosen, for å dele kunnskap, løfte fram lokale eksempler og se nærmere på hvordan vi kan lykkes bedre sammen. Gjennom faglige innlegg, regionale satsinger og praksisnære erfaringer settes søkelyset fult ut på klimaomstilling.
Arrangementet markerer oppstarten av arbeidet med Klimapartnere i Nord-Troms – en arena for samarbeid, kompetanse og partnerskap som skal gjøre det enklere å komme i gang, eller ta neste steg, i det systematiske klimaarbeidet.
Nord-Troms i det grønne skiftet
Nord-Troms står midt i det grønne skiftet. Kommuner og næringsliv i regionen forvalter store naturressurser, sterk kompetanse og et mangfold av næringer – innen reiseliv, fiskeri, havbruk, industri, bygg og tjenester. Samtidig øker kravene til systematisk klimaarbeid, dokumentasjon, samarbeid og gjennomføringskraft.
28. mai samler Klimapartnere Troms, i samarbeid med Halti næringshage, kommuner, bedrifter og andre samfunnsaktører i Nord-Troms for å utforske hvordan vi sammen kan lykkes bedre med klimaomstilling. Gjennom faglige innlegg, regionale satsinger og konkrete, lokale eksempler viser vi hvilke muligheter som finnes – og hvordan Klimapartnere kan være en støttende arena for kunnskapsdeling, samarbeid og handling.
Målet er å legge grunnlaget for Klimapartnere i Nord-Troms: en synlig og relevant møteplass som styrker klimaarbeidet i regionen, gjør det enklere å komme i gang – eller ta neste steg – og skaper nye partnerskap på tvers av kommuner og næringsliv. Dagen avsluttes med dialog og workshop, der deltakernes erfaringer og behov blir et viktig bidrag i den videre etableringen.
Er du en kommune, bedrift eller aktør som vil bidra – og dra nytte av – det grønne skiftet i Nord-Troms? Les mer her og for påmelding:
Sist oppdatert
