Ledig stilling - Innkjøpssjef, Nord-Troms kommunene
Søknadsfrist 05.03.2023
De 6 kommunene i Nord-Troms, Kvænangen, Nordreisa, Skjervøy, Kåfjord, Lyngen og Storfjord, har en felles innkjøpstjeneste. Tjenesten ledes av en innkjøpssjef i 100% stilling. Innkjøpssjefen koordinerer prosesser og samarbeider med ansatte i kommunene innenfor fagområdet offentlige anskaffelser og innkjøp.
Innkjøpssjefen har hovedansvaret for utvikling og vedlikehold av innkjøpsfunksjonens faglige kompetanse og tjenestekvalitet, leverandørsamarbeid og innkjøpsfaglig samarbeid i Nord-Troms-regionen. Det foreligger styringsdokument for tjenester i form av samarbeidsavtale, regionale anskaffelsesreglement og handlingsplan.
Innkjøpssjefen ledes av ei styringsgruppe bestående av én representant for hver av de 6 kommunene. Innkjøpssjef rapporterer direkte til kommunedirektør i vertskommunen.
Arbeidssted og ansettelse vil bli i den kommunen i Nord-Troms, som er mest hensiktsmessig for den som ansettes. Vertskommune for samarbeidet er der innkjøpssjefen har kontorsted.

