Servicekontoret - Kommunens sentralbord, postmottak og arkiv
- Politisk sekretariat
- Valg; forhåndsstemming og ansvar for valg-gjennomføring annethvert år.
- Motorferdsel
- Elgforvaltning
- Elgvald/kvoter
- Ettersøkspersonell
- Avløsertilskudd for gårdbrukere
- Kommuneansvarlig for Jegerprøve-eksamen
- Kunnskapsprøver for alkohol, salg, skjenking og kontrollører
Kontaktinformasjon
Arkivtjenesten
Postmottak og Arkiv:
Lønn- og personalavdelingen
Lønns- og personalavdelingen (L/P) består for tiden av 2 årsverk fordelt på 2 personalkonsulenter, og holder til i 2. etg. på rådhuset
- støttefunksjon for avdelingene og ledere
- benytter KS medlemsservice som rådgivere, er sakene komplisert så overfører medlemsservice saken til KS advokatene og vi får svar fra dem.
- vi overlapper vi så langt det er mulig ved fravær, men kan ellers også gi informasjon på tvers av ansvarsområdene.
Ansvarsområde: PRO-tjenesten / Helse
Liv Dagny Berg, Personalkonsulent
Telefon: 77 71 92 17 / 480 76 974
E-post: liv.dagny.berg@kafjord.kommune.no
Ansvarsområde: Rådhuset / Uteseksjonen / Renholdere/ Barnehagene/Brann/Språksenteret/Lærere/Skolene / Politikere
Ellen Olsen, Personalkonsulent
Telefon: 77 71 92 12 / 990 18 011
E-post: ellen.olsen@kafjord.kommune.no
Ved alle henvendelser vedrørende søknader eller behandling av pågående saker m.v. ber vi dere også sende en kopi av e-posten til post@kafjord.kommune.no slik at all relevant informasjon og korrespondanse blir arkivert. Brev, søknader mv. skal via postmottaket i kommunen (Servicekontoret) for registrering.
Andre arbeidsoppgaver, og kontaktpersoner på disse:
Personalkonsulent Liv Dagny Berg:
- IA kontakt (Inkluderende Arbeidsliv)
- Refusjoner syke- og foreldrepenger
- Sykefraværsstatistikker
- Sykelønn (Refusjonskrav / oppfølging refusjon)
- Oppfølging av sykemeldte
- Attføringsutvalg
- Fødselspermisjoner (Refusjonskrav / oppfølging refusjon)
- Møtesekretær i Forhandlingsutvalget
- Møtesekretær i Arbeidsmiljøutvalget
- Superbruker Notus for PRO
- Superbruker på Agresso lønnssystem
Personalkonsulent Ellen Olsen
- HMS arbeid (bl.a. valg av verneombud / kontaktperson VO / HMS-avvik)
- Saksbehandling av personskader / skademeldinger
- Ansettelsessaker (Utlysning / søkerliste / saksbehandling/ ankesaker mv.) - Alle områder, bortsett fra lærere/skoleansatte
- Billighetserstatning
- Databriller / Terminalbriller
- Intranettredaktør, redaktør personalhåndboka og HMS-håndboka
- Redaktør KF infoserie - Personalområdet
- Telefongodtgjøring
- Bedriftshelsetjenesten, kontaktperson
- Møtesekretær for Administrasjonsutvalget
- Saksbehandler / møtesekretær for div møter med tillitsvalgte/verneombud
- Superbruker Compilo, Webcruiter, Websak +
- Avstemme forskuddskonto
- Reiseregninger
- Ajour og annet arbeid i forbindelse med KLP / Statens Pensjonskasse
- Skatt (forskuddstrekk / påleggstrekk)
- Permisjonssøknader for samisk kursdeltakelse
- Refusjonskrav
- Lønnskontroll før utbetaling/kontroll bilag / etterarbeid
- Reise- og politikeroppgjør
Fellesoppgaver som kontoret også håndterer:
- Ansiennitetsberegning / Kompetansefastsetting
- Lønns- / stillingsforhandlinger
- Overtallighet / Oppsigelser
- Personalforsikringer / skademeldinger
- Bekreftelser arbeidsforhold
- Arbeidstid / Turnus
- Lærlingeplass
- Lønnssamtale / forhandling
- Registrering av fravær
- Pensjon
- Permisjon
Kommunekassa - Kommunens økonomiavdeling
Kommunekassa er underlagt Økonomisjefen, og oppgavene er knyttet til kommunens økonomiforvaltning.
Viktige oppgaver er:
- kommunal fakturering og innkreving
- budsjettering, bokføring og kontroll av kommunens regnskap og økonomi
- rådgivning av øvrige kommunale enheter innenfor økonomiområdet
Har du spørsmål om fastsetting av skatt, må du kontakte skattekontoret. For mer informasjon, besøk Skatteetatens hjemmeside
Kontaktinformasjon:
Bjørn-Even Salamonsen, Økonomisjef
Oppgaver: Bla. budsjettering og rapportering/kontroll
Telefon: 77 71 92 13
E-post: bjorn-even.salamonsen@kafjord.kommune.no
Joar Grønnbakk, Regnskapsleder
Oppgaver: Bla. kommuneregnskap og rapportering i kostra.
Telefon: 77 71 92 24
E-post: joar.gronnbakk@kafjord.kommune.no
Janne Jørgensen, konsulent
Oppgaver: Bla. kommunal fakturering og innfordring.
Telefon: 77 71 92 26
E-post: janne.jorgensen@kafjord.kommune.no
Aktuelle linker:
www.skatteetaten.no
Opprette KID-nummer for å betale restskatt
Kommuneøkonomi - www.regjeringen.no
IT-avdelingen - Interkommunal IT-tjeneste
Kommunen har en Interkommunal IT-avdeling, som er en intern støttefunksjon, og består av 2 årsverk.
Skjervøy kommune er Vertskommune på IT-samarbeidet.
Kommuneavdelingen er lokalisert på rådhuset, men har alle kommunale og andre leide kontorarealer som ansvarsområde.
Hovedoppgavene er drift og oppfølging av kommunens IT-systemer. Avdelingen skal også, sammen med de øvrige Nord Troms kommunene, drive og utvikle det utstrakte interkommunale samarbeidet.
Nettside: https://ithjelpa.ntroms.no