Hopp til toppmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
Velg språk: Bokmål Samisk
2. februar:

Kåfjord kommunes offisielle joik - Innspill om aktuelle joiker innen 31.mars d.å.

Aktuelt

Informasjon til topptur-turister i Nord-Norge om guidemøte for Lyngen-regionen, og annen viktig info om snøskredfare

Over halvparten av alle skredulykker på toppturer i Norge skjer i Troms, og i 2/3 av disse er utenlandske turister involvert. De forrige to sesongene var alle åtte som omkom på topptur i Troms utenlandske turister. Dette er en økende utfordring for fylket og landsdelen som ser en stadig vekst i reiselivet, og spesielt i målgruppen utenlandske topptur turister.

Skred

Informasjon om trafikksikkerhet og trafikkinformasjon fra Statens vegvesen i forbindelse med øvelse Nordic Response 24

Her finner dere informasjon om trafikksikkerhet og trafikkinformasjon fra Statens vegvesen i forbindelse med øvelse Nordic Response 24: Øvelse Nordic Response 2024 | Statens vegvesen.

Her finner dere samme informasjon på nordsamisk Nordic Response 2024 hárjehallan | Statens vegvesen, og her på engelsk Exercise Nordic Response 2024 | Statens vegvesen.

thumbnail_24-0091 Illustrasjonskart_høy

Pressemelding 1 - Brann på Marielund i Manndalen i natt

Det oppsto brann på Marielund i Manndalen i natt rundt kl. 03.00.
Brannen oppsto i et av rommene, og alarmen gikk ut til Brannkorpset.

De var raskt på stedet, og brannen ble slukket.

Alle beboer er flyttet ut og tatt hånd om av helse. Ingen er alvorlig skadet.

Det pågår nå et arbeid med å finne midlertidige boliger til de berørte.

Varsel illustrasjon foto

Nordic Response 2024

I mars kommer tusenvis av soldater til Nord-Norge for å øve. Tyngdepunktet for øvelsen på landjorda er i Troms og Finnmark.

Nordic response 2024

Sjekk varsom.no før du og dine gjester legger ut på tur

Troms politidistrikt ønsker å forebygge og redusere antall skredulykker, og har sammen med NVE laget plakater vi ønsker hjelp til å videreformidle til turister og andre som besøker kommunene våre i løpet av vinteren.

Sjekk vær varsom før du legger ut på tur
Språk Norsk - NorwegianSpråk Sami - Samisk