2. februar:

Kåfjord kommunes offisielle joik - Innspill om aktuelle joiker innen 31.mars d.å.

Høring: Forskrift om feiing og tilsyn av fyringsanlegg og brannforebyggende arbeid, samt om gebyr for feiing og tilsyn for Storfjord, Lyngen og Kåfjord kommune.

Forskrift om feiing og tilsyn av fyringsanlegg og brannforebyggende arbeid, samt om gebyr for feiing og tilsyn for Storfjord, Lyngen og Kåfjord kommune legges ut på høring, med høringsfrist 09.04.2024.

Innspill til forskriften sendes

Storfjord kommune
Oldersletta 1
9046 OTEREN

eller på e-post til post@storfjord.kommune.no

Bilde ovn med ild

Tirsdag 12. desember - Vannstegning i Manndalen

Vannet stenges for alle abonnementer i Manndalen på tirsdag 12. desember fra kl. 22:00 til ca. kl. 04:00 på grunn av montering av pumpestasjon.

Alle bør stenge innvendig stoppekran, for å redusere problemer med luft og brunt vann.

Ved spørsmål, ta kontakt med Jan-Roger Olsen tlf. 957 86 945.

Varsel illustrasjon foto

Åpent møte med Husbanken 2/11 kl.14.00. på Røde Korshuset i Birtavarre

Indre Kåfjord/Manndalen pensjonistforening i samarbeid med Kåfjord Frivillighetssentral arrangerer åpent møte med Husbanken 2/11 kl.14.00. på Røde Korshuset i Birtavarre.

Det vil også være med representasjon fra Boligkontoret i Kåfjord kommune, Tone Lise M og Bjørn-Even S.

Illustrasjonsbilde informasjon

Veiarbeid i Øverveien, Lindvallveien og Rismoveien i ukene 38 og 39

På grunn av reparasjoner, stikkrennebytte og asfaltering på Øverveien, Lindvallveien og Rismoveien i uke 38 og 39, vil det bli redusert fremkommelighet og stengte veier periodevis.

Ved spørsmål kontakt Manndalen Maskin AS v\ Jarle Pedersen på tlf: 91329072

Illustrasjonsbilde informasjon

Informasjon om status vedrørende fugleinfluensa i Kåfjord

Kåfjord kommune har frem til i dag 26. juli fått innrapportert få døde fugler. De vi har fått inn er fra ytre del av kommunen og i området Kåfjordbergan og Nordmannvik.

Det er imidlertid laget rutiner, og gjort praktiske tiltak for å kunne ta et utbrudd også her i kommunen. Vi er også i tett kontakt med Lyngen kommune da vi har en felles forvaltning av Årøya, og der det er et større antall døde fugler som er funnet.

Vi ber om at de som finner døde fugler følger retningslinjene for handtering og rapporterer dette inn til kommunen.

Følg linken til Mattilsynets sider som har utfyllende informasjon.

Døde eller syke fugler og andre dyr | Mattilsynet

Det er viktig å ikke ta på syke og døde fugler, og at en lar syke fugler være i fred. De blir stresset når folk nærmer seg, og er heller ikke i stand til å fly vekk. Fugler som overlever sykdommen, vil kunne forsørge reirungene sine. Syke fugler kan ikke behandles mot fugleinfluensa.

En må forsøke å begrense unødvendig ferdsel i områder med mye fugler, siden smitte kan spres via fottøy og klær. Vask og desinfiser fottøy og klær dersom du reiser til flere områder med mye ville fugler.

Varsel illustrasjon foto