Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
error_outline
01. desember kl. 09:43

Drop-in og koronavaksinering før jul

Du kan via Remin logge deg inn med bank-ID for å bestille time til vaksinering følgende planlagte datoer:

  • 03.12.21 - 10.12.21 - 06.01.22

Disse vaksinasjonsdatoene foregår på det gamle helsesenteret.

Til koronainfo

les mer clear
error_outline
29. november kl. 09:24

Smittestatus uke 47

Til koronainfo

les mer clear
error_outline
24. november kl. 13:38

Innfører tiltak i kommunen grunnet alvorlig regional smittesituasjon

Til koronainfo

les mer clear

Økonomisk rådgivning

Generelt om tjenesten

Tema

- Nav

Beskrivelse

Har du betalings- eller gjeldsproblemer, kan kommunen gi deg økonomisk rådgivning. Du skal etter beste evne selv forsøke å komme fram til en ordning med de du skylder penger. Men du kan få hjelp til å sette opp et realistisk budsjett, forhandle med kreditorer og inngå en gjeldsordningsavtale. Nav har også opprettet en landsdekkende telefontjeneste som skal gi enkel veiledning (se lenke i brosjyrefeltet).

Målgruppe


Kriterier/vilkår


Pris for tjenesten


Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende


Økonomi- og gjeldsrådgivning i NAV
Hjelpetilbud i kommunen
aaa
Lover og forskrifter

Dette er en lovpålagt tjeneste. Se:

Gjeldsordningsloven § 1-5 Kommunens plikt til å bistå personer med alvorlige gjeldsproblemer
Lov om sosiale tjenester i NAV § 17 Opplysning, råd og veiledning

Lover

Forvaltningsloven
Gjeldsordningsloven
Sosialtjenesteloven

Forskrifter

Forskrift om livsoppholdssatser

Retningslinjer

Gjeldsordningsloven - veiledende livsoppholdssatser

___
Skjema

Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

For at du skal få best mulig hjelp fra rådgiveren, er det viktig at rådgiveren får nok informasjon til å danne seg et korrekt og helhetlig bilde av økonomien din. Slike opplysninger kan være

  • Siste skatteoppgjør
  • Saldo på alle konti
  • Kopi av husleie- eller fremleiekontrakt for dokumentasjon av boutgifter
  • Lønnsinntekter og trygdeytelser de siste tre månedene
  • Dokumentasjon på eventuell bostøtte
  • Opplysninger om lån, kredittgjeld osv.
  • Kvittering for betalt husleie og strøm
  • Utgifter i til lege, fysioterapeut, kiropraktor, tannlege osv.
  • Utgifter til barnehage, SFO eller annen barnepass
  • Utgifter til forsikring
  • Opplysninger om innskudd i spareordninger
Saksbehandling

Saksbehandlingstid

Kommunen skal behandle saken så snart som mulig.

Kontaktinformasjon

Kontaktavdeling

Avdeling:NAV - Kåfjord sosialkontor
Telefon:55553333
Postadresse:Kåfjord kommune 9146 OLDERDALEN
Besøksadresse:Øvervegen 2 9146 OLDERDALEN
Andre opplysninger
Oppdatert:
2018-09-26 14:38
Gyldig fra
2018-09-26
Gyldig til
2020-09-29
Språk Norsk - NorwegianSpråk Sami - Samisk