Renovasjon
Generelt om tjenesten
Tema
- DriftBeskrivelse
Kommunen skal sørge for å samle inn husholdningsavfall (tvungen renovasjon). Som husholdningsavfall regnes avfall fra private husholdninger, også større gjenstander som inventar. Stativ og lignende settes opp slik kommunen bestemmer. Farlig avfall skal ikke blandes med vanlig husholdningsavfall, men leveres på eget mottak. Det finnes også egne returordninger for bestemte typer av avfall. Kommunen kan etter søknad unnta bestemte eiendommer fra den kommunale innsamlingen.
Målgruppe
Privathusholdninger
Pris for tjenesten
Renovasjonsgebyret er fastsatt i kommunal forskrift.
Renovasjonsgebyr for 2010:
- Standardabonnement (240 liters dunk) kr. 2.623,- pr. år
- Miniabonnement (140 liters dunk) kr. 2.240,- pr. år
- Miniabonnement kompost (140 liters dunk) kr. 2.240,- pr. år
- Storabonnement (340 liters dunk) kr. 3.927,- pr. år
- Fritidsabonnement kr. 700,- pr. år
Gebyr for bytte av dunk kr. 227,-
Kjøp av dunk kr. 454,-
Merverdiavgift kommer i tillegg.
Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende
Dette er en lovpålagt tjeneste. Kommunen fastsetter en renovasjonsforskrift som beskriver ordningen, samt rettigheter og plikter for kommunen, abonnenten og renovatøren.
Se
Forurensingsloven § 30 Kommunal innsamling av husholdningsavfall
Lover
ForurensningslovenVeiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten
Avfallsservice AS, tlf 77 77 00 00
Kontaktavdeling
Avdeling: | Drift og utvikling administrasjon |
Telefon: | 77719228 |
Epost: | gunn.andersen@kafjord.kommune.no |
Besøksadresse: | Øvervegen 2 9146 OLDERDALEN |
- Oppdatert:
- 2018-10-02 12:14
- Gyldig fra
- 2018-10-02
- Gyldig til
- 2020-10-06

