Servicekontoret - Kommunens sentralbord, postmottak og arkiv
Kontaktinformasjon
Lønn- og personalavdelingen
Lønns- og personalavdelingen (L/P) består for tiden av 2,7 årsverk fordelt på 3 personalkonsulenter, og holder til i 2. etg. på rådhuse
- støttefunksjon for avdelingene, noe som innebærer å bistår ledere i personalsaker
- benytter KS medlemsservice som rådgivere, er sakene komplisert så overfører medlemsservice saken til KS advokatene og vi får svar fra dem.
- vi overlapper vi så langt det er mulig ved fravær, men kan ellers også gi informasjon på tvers av ansvarsområdene.
Ansvarsområde: PRO-tjenesten / Helse
Liv Dagny Berg, Personalkonsulent
Telefon: 77 71 92 17 / 480 76 974
E-post: liv.dagny.berg@kafjord.kommune.no
Ansvarsområde: Rådhuset / Uteseksjonen / Renholdere/ Assistenter v/ skole / SFO / barnehagene
Ellen Olsen, Personalkonsulent
Telefon: 77 71 92 12 / 990 18 011
E-post: ellen.olsen@kafjord.kommune.no
Ansvarsområde: Lærere / Språksenteret / Brannvesenet / Politikere
Arnt Furubakken, Personalkonsulent
Telefon: 77 71 92 16 / 918 55 259
E-post: arnt.furubakken@kafjord.kommune.no
Ved alle henvendelser vedrørende søknader eller behandling av pågående saker m.v. ber vi dere også sende en kopi av e-posten til post@kafjord.kommune.no slik at all relevant informasjon og korrespondanse blir arkivert. Brev, søknader mv. skal via postmottaket i kommunen (Servicekontoret) for registrering.
Andre arbeidsoppgaver, og kontaktpersoner på disse:
Personalkonsulent Liv Dagny Berg:
- IA kontakt (Inkluderende Arbeidsliv)
- Refusjoner syke- og foreldrepenger
- Sykefraværsstatistikker
- Sykelønn (Refusjonskrav / oppfølging refusjon)
- Oppfølging av sykemeldte
- Attføringsutvalg
- Fødselspermisjoner (Refusjonskrav / oppfølging refusjon)
- Møtesekretær i Forhandlingsutvalget
- Møtesekretær i Arbeidsmiljøutvalget
- Superbruker Notus for PRO
- Superbruker på Agresso lønnssystem
Personalkonsulent Ellen Olsen
- HMS arbeid (bl.a. valg av verneombud / kontaktperson VO / HMS-avvik)
- Saksbehandling av personskader / skademeldinger
- Ansettelsessaker (Utlysning / søkerliste / ankesaker mv.) - Alle områder, bortsett fra lærere / Språksenteret
- Billighetserstatning
- Databriller / Terminalbriller
- Intranettredaktør
- Redaktør KF infoserie - Personalområdet
- Telefongodtgjøring
- Bedriftshelsetjenesten, kontaktperson
- Møtesekretær for Administrasjonsutvalget
- Saksbehandler / møtesekretær for div møter med tillitsvalgte
- Superbruker Kvalitetslosen
- Avstemme lønn og forskudd
Personalkonsulent Arnt Furubakken
- Reiseregninger
- Ajour og annet arbeid i forbindelse med KLP / Statens Pensjonskasse
- Skatt (forskuddstrekk / påleggstrekk)
- Permisjonssøknader for samisk kursdeltakelse
- Refusjonskrav
- Kontaktperson IBM
- Lønnskontroll før utbetaling/kontroll bilag / etterarbeid
- Reise- og politikeroppgjør
Fellesoppgaver som kontoret også håndterer:
- Ansiennitetsberegning / Kompetansefastsetting
- Lønns- / stillingsforhandlinger
- Overtallighet / Oppsigelser
- Personalforsikringer / skademeldinger
- Bekreftelser arbeidsforhold
- Arbeidstid / Turnus
- Lærlingeplass
- Lønnssamtale / forhandling
- Registrering av fravær
- Pensjon
- Permisjon
Kommunekassa - Kommunens økonomiavdeling og skattekontor
Kommunekassa er underlagt rådmannen, og oppgavene er knyttet til kommunens økonomiforvaltning.
Kommunekassen er ansvarlig for innfordring av skatt, kommunale avgifter og gebyrer, men kan også gi veiledning innenfor gjeldende regelverk på disse områdene, eller henvise deg videre til rette instans.
Ta kontakt dersom du har spørsmål om:
- kommunal fakturering
- skatteoppgjør
- forskuddstrekk
- forskuddsskatt / forhåndsskatt
- skjema, brosjyrer eller blanketter
- skatteattest for skatt og merverdiavgift
Har du spørsmål om fastsetting av skatt, må du kontakte skattekontoret. Skattekontoret er en reorganisering av skatteetaten. Fra 1. januar 2008 er likningskontor, skattefogkontoret og fylkesskattekontor slått sammen til ett kontor - skattekontoret. For mer informasjon, besøk Skatteetatens hjemmeside
Kontaktinformasjon:
Joar Grønnbakk, Regnskapsleder
Oppgaver: Bla. kommuneregnskap og rapportering i kostra.
Telefon: 77 71 92 24
E-post: joar.gronnbakk@kafjord.kommune.no
Janne Jørgensen, konsulent
Oppgaver: Bla. kommunal fakturering og innfordring.
Telefon: 77 71 92 26
E-post: janne.jorgensen@kafjord.kommune.no
Aktuelle linker:
www.skatteetaten.no
Opprette KID-nummer for å betale restskatt
Kommuneøkonomi - www.regjeringen.no
IT-avdelingen - Interkommunal IT-tjeneste
Kommunen har en Interkommunal IT-avdeling, som er en intern støttefunksjon, og består av 2 årsverk.
Skjervøy kommune er Vertskommune på IT-samarbeidet.
Kommuneavdelingen er lokalisert på rådhuset, men har alle kommunale og andre leide kontorarealer som ansvarsområde.
Hovedoppgavene er drift og oppfølging av kommunens IT-systemer. Avdelingen skal også, sammen med de øvrige Nord Troms kommunene, drive og utvikle det utstrakte interkommunale samarbeidet.
Kontaktinformasjon:
Avdelingsleder Tom-Eirik Jensen
Telefon: 77 77 55 05
E-post: tom@ntroms.no
Fagansvarlig Jan O. Myrvoll
Telefon: 77 71 92 40
E-post:
Fagarbeider Morten H. Hansen
Telefon 77 71 92 66
E-post: morten.hansen@ntroms.no