Ombudet i Troms kan bistå deg med å gjøre en vurdering av din sak og gi råd og veiledning om hvordan du bør gå videre.
Pasient- og brukerombudene kan hjelpe deg på flere områder:
- Avklarer og svarer på generelle spørsmål om helsetjenester
- Tar imot informasjon om opplevelser du har hatt i møte med helsetjenesten
- Gir råd og veiledning om rettigheter du har som pasient eller bruker
- Informerer om fremgangsmåte ved søknad og klage
- Møter helsepersonell og saksbehandlere sammen med deg for å få svar på spørsmål du har i saken din
- Hjelper deg med å skrive klage om du trenger det
- Informerer om hva du kan gjøre om du har fått en pasientskade
- Informerer om hvor du kan henvende deg videre dersom vi ikke kan hjelpe deg
All hjelp fra ombudet er gratis - De har taushetsplikt
Du kan være anonym når du tar kontakt med de.
Kontaktinformasjon
Telefon: 77 75 10 00
Postadresse: Pasient- og brukerombudet i Troms, Postboks 212 Skøyen, 0213 Oslo
E-post: troms@pasientogbrukerombudet.no
Sensitive opplysninger bør ikke sendes på e-post
Åpningstider og besøksadresse
Telefontid: Mandag: 12-14. Tirsdag, onsdag, torsdag; 9-14. Fredag: 9-11.30.
Besøksadressen er Fylkeshuset. Strandveien 13, 9007 Tromsø
Ansatte
Odd Arvid Ryan, pasient- og brukerombud
Eli Åsgård, seniorrådgiver
Kari Olufsen Finnset, konsulent
Hege Pedersen, rådgiver