Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden
error_outline
13. oktober kl. 13:46

Influensavaksine hos fastlegen

Les mer clear
error_outline
07. oktober kl. 14:26

Årets influensavaksine

Da er vi på helsestasjonen klar for å sette igang årets influensavaksinering av risikogruppen og ansatte i helse

Les mer clear

Boligtilskudd til etablering

Generelt om tjenesten

Tema

- Nav

Beskrivelse

Du kan søke om tilskudd til etablering hvis du har dårlig økonomi og trenger bistand til å skaffe deg en nøktern og egnet bolig. Tilskuddet kan brukes til å kjøpe, bygge eller til å refinansiere egen bolig.
Om du får tilskudd, og hvor mye du kan få avhenger av økonomien din og hvor stort startlån du kan betjene.

Målgruppe

  • Personer med nedsatt funksjonsevne
  • Flyktninger
  • Sosialt vanskeligstilte.

Kriterier/vilkår

Boligen skal være nøktern, både når det gjelder størrelse og kostnader. Videre skal boligen være godt egnet for en eventuell funksjonshemning.
Økonomien din vil ha betydning for om du kan få tilskudd til etablering i egen bolig.

Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende

Partnere


aaa
Lover og forskrifter

Se spesielt § 14 i bostøtteloven.

Lover

Bustøttelova
Forvaltningsloven

Retningslinjer

Rettleiar for tilskot til tilpassing

___
Skjema

Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

Tilskudd til etablering søkes i den kommunen du bor i. Kommunen kan hjelpe deg å fylle ut søknaden.

Skjema


Søknad om startlån eller tilskudd, elektronisk

Vedlegg

 

Søknadsfrist


Saksbehandling

Saksbehandling

Kommunen innhenter de opplysningene som er nødvendige for å avgjøre saken. Deretter fattes det et vedtak. Vanligvis får du en begrunnelse samtidig med vedtaket. Du får alltid en begrunnelse hvis det kan tenkes at du blir misfornøyd med vedtaket. Hvis begrunnelsen ikke følger med, kan du få den ved å henvende deg til kommunen innen klagefristen for vedtaket utløper.

Saksbehandlingstid

Kommunen skal behandle saken så snart som mulig. Hvis saken ikke kan avgjøres innen én måned, skal du ha skriftlig beskjed om grunnen til dette. Du skal samtidig få opplyst når det antas at vedtaket blir fattet.

Klagemulighet

Hvis du er misfornøyd med vedtaket, kan du klage innen en frist på tre uker fra du mottok det. Forklar hva du er misfornøyd med og hvorfor du mener vedtaket bør endres. Begrunn dette eventuelt med nye opplysninger. Kommunens egen klagenemnd er klageinstans.

Kontaktinformasjon

Kontaktavdeling

Avdeling:NAV - Kåfjord sosialkontor
Telefon:55553333
Postadresse:Kåfjord kommune 9146 OLDERDALEN
Besøksadresse:Øvervegen 2 9146 OLDERDALEN

Kontaktpersoner

Navn:Håkon Jørgensen
Tittel:Økonomileder
Telefon:77 71 92 13
Epost:hakon.jorgensen@kafjord.kommune.no
Andre opplysninger
Oppdatert:
2018-10-02 12:40
Gyldig fra
2018-10-02
Gyldig til
2020-10-06
Språk Norsk - NorwegianSpråk Sami - Samisk